Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

התקשרו עכשיו

זהו מספר מקשר

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.

משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך לחמם את הבית באופן יעיל יותר ולשלם פחות?

כל חורף אותה השאלה, איך נחמם את הבית? מה יותר כדאי, מזגן או מפזר חום? בחירת מכשיר חימום היא משימה שמחייבת התייחסות אל שורה ארוכה של שיקולים. בין היתר, יש להביא בחשבון פרמטרים כגון גודל חלל הפנים, הטמפרטורה בפנים ובחוץ, הרגלי השימוש, שיקולי בטיחות וכן הלאה. לפני שתחליטו, חשוב שתדעו איך המכשירים האלו עובדים.

איך עובד מפזר חום?

מפזר החום הוא קל ונייד וישנם דגמים זולים מאד בשוק. מפזר חום עובד בצורה מאוד פשוטה: שואב ופולט אוויר אותו הוא מעביר דרך “ספירלות” של חוטי להט. למפזר חום צריכת חשמל גבוהה מאוד, במיוחד אם ישנם מספר מכשירים בבית ומשתמשים בהם הרבה. מפזר החום מייצר חום מקומי ומתאים בעיקר לחללים. הוא גם מייבש יותר ויש להשתמש בו בזהירות.

איך עובד מזגן?

המזגן שואב אוויר מהחוץ ומשתמש בדחיסה ואיוד של גז כדי לשנות את הטמפרטורה שלו. בקיץ האוויר החם נפלט החוצה והאוויר הקר פנימה, ובחורף להפך.
מזגן נחשב מכשיר חימום אידיאלי שמסוגל להתמודד גם עם חללים גדולים וגם עם חללים קטנים. המזגן בטיחותי לשימוש עבור כל בני המשפחה, הוא מתאים מטבע הדברים גם לקיץ וגם לחורף והאפקטיביות שלו פחות או יותר מידית. כמו כן, את המזגן ניתן לבחור לפי גודל הדירה או החדר ואפשר גם לכוון את תכניות ההפעלה או הכיבוי שלו – במהלך הלילה או היום.

מה מצריך פחות חשמל, מפזר חום או מזגן?

התשובה לשאלה מה לוקח יותר חשמל, מזגן או מפזר חום, אינה חד משמעית. הסיבה לכך היא שצריכת החשמל מושפעת בין היתר מהגורמים הבאים:

א. סוג המזגן וסוג מפזר החום – הדגם של המזגן משפיע באופן דרמטי על צריכת החשמל ועל הדירוג האנרגטי שלו. ככל שהמזגן חדש יותר, כך סביר להניח שצריכת האנרגיה שלו תהיה יותר יעילה ולכן גם יותר חסכונית בחשמל. כמו כן, מאפיינים דומים קיימים במפזרי חום.

ב. משך השימוש – אי אפשר להשוות בין צריכת חשמל של מפזר חום שאותו מפעילים רק לכמה שעות במהלך הישיבה בסלון או במשרד, לבין מזגן שעובד כל היום. אם רוצים לקבל נתונים אמינים, צריך לשקלל את משך השימוש.

ג. הסביבה שבה מפעילים את המכשיר החשמלי  מכשירי חימום, בין אם מדובר על מפזרי חום או על מזגן, שפועלים בסביבה שאינה מבוקרת ואינה אטומה יצרכו יותר חשמל מאשר מכשירים דומים בסביבה חמימה. לכן, צריך להשוות בין צריכת החשמל בכל מקרה לגופו.

באופן עקרוני, מזגן נחשב מכשיר חימום שצורך פחות חשמל לעומת מפזרי חום, תוך שקלול כל הגורמים השונים המצוינים לעיל. אבל אם רוצים לבחור נכון באיזה מכשיר חימום להשתמש, כדאי לפנות למומחים מקמ מיזוג אוויר של לקבלת ייעוץ מקצועי.

 

דילוג לתוכן